Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Давай

Έντεκα μύρια για την επικοινωνιακή πολιτική. Σποτάκια δηλαδή ενάντια στον κορονοντουβρουτζά, με μπόλικη δόση ατομικής ευθύνης και κράτους χωροφύλακα. Έντεκα μύρια ευρά, που μας πετάνε στα μούτρα: Φάτε μαλάκες σανό, δεν μπορείτε να αντιδράσετε.

Οι απαντήσεις δίνονται α π ο κ λ ε ι σ τ  ι κ ά  στους δρόμους. Με χειροπιαστά μέσα. Οι από πάνω παίζουν μπάλα με τον τρόμο πανταχού παρόντα και μας λένε ανενδοίαστα ότι θα πετάξουν (το ξαναγράφουμε) έντεκα μύρια για διαφήμιση ενάντια στον ιό. Και άλλα τριάντα μύρια σε ιδιωτικές κλινικές. Που είναι οι "υπεύθυνοι" αρχιμαλάκες που έκραξαν την διαδήλωση της 14ης Μάρτη στη Μυτιλήνη να μας καταχεριάσουν; Ε; Πού είναι; Πού είναι όσοι "δεν ήξερα τί έκανα εκείνη τη μέρα-συγνώμη" να επαναλάβουν τις ικεσίες τους;

Στο συμπυκνωμένο χρόνο που ζούμε ή πράττουμε κατά πώς επιβάλλουν τα συμφέροντα της τάξης ή μαλακιζόμαστε με διάφορα προσχήματα.  Όπως και να έχει, η πλευρά που διαλέγει καθείς και η καθεμιά έχει βάρος. Ιστορικό.

Στό δρόμο, και μόνο εκεί, μπαίνουν τα ζητήματα.

Αύριο θα επανέλθουμε για την Μακιαβελικού τύπου υποτιθέμενη υποχώρηση στο θέμα της περικοπής μισθού και του εργοδοτικού δικαιώματος.

Θεαματικές καταστάσεις αδέρφια. Προς το παρόν λίγη μουσική αλητεία. Και πολύς θυμός.

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

o tempora o mores

Θυμάστε τον όρο "διευθυντικό δικαίωμα";

Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης φορέθηκε πολύ για να τσακίσει εργατικά δικαιώματα, να κάνουν ό,τι γουστάρουν τα αφεντικά με διάφορες κασκαρίκες τύπου "εκ περιτροπής εργασία" κι άλλα τέτοια ωραία. το θυμάστε; Κόσμος πολύς εκείνα τα χρόνια έβγαινε στα κάγκελα (και καλά έκανε) ενάντια στην αυθαιρεσία. Κάτι τέτοια όμορφα έχουμε και τώρα, μάλλον ακόμα χειρότερα αλλά κόσμος πολύς δεν βγαίνει στα κάγκελα διότι υπάρχει ο "υγειονομικός κίνδυνος". Οι "εξαιρέσεις" στο εργασιακό θεσμοθετήθηκαν εκεί κάπου στο 2011, φορέθηκαν καπέλο και επανέρχονται σήμερα τις μέρες του αόρατου πολέμου με τον κορονοντουβρουτζά και της εθνικής συσπείρωσης: Στο πλαίσιο των εκτάκτων και προσωρινών μέτρων στην αγορά εργασίας για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 6 μήνες από την έναρξη της παρούσης, ο εργοδότης δύναται, με απόφασή του, να ορίσει προσωπικό ασφαλούς λειτουργίας της επιχείρησης ως εξής:


α) Κάθε εργαζόμενος μπορεί να απασχολείται κατ’ ελάχιστο δύο (2) εβδομάδες με περίοδο αναφοράς τον μήνα, συνεχόμενα ή διακεκομμένα,
β) Ο ανωτέρω τρόπος οργάνωσης της εργασίας γίνεται ανά εβδομάδα και εντάσσεται σε αυτόν τουλάχιστον το 50% του προσωπικού της επιχείρησης,
γ) Εργοδότης που θα εφαρμόσει αυτόν τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας υποχρεούται να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό εργαζομένων που απασχολούνταν κατά την έναρξη εφαρμογής του.

Ωραία φάση ε; 

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Πατριωτισμός: το τελευταίο άλλοθι του απατεώνα

Το κλάξον, ως περιθωριακό, ως "πτωχώ τώ πνεύματι" έχει κάτι απορίες.

Φέρ' ειπείν, πόσο ΜΑΛΑΚΑΣ μπορεί να είναι ένας πληθυσμός (οι έλληνες για παράδειγμα) όταν νανουρίζεται με τα διαγγέλματα  κάποιου πρωθυπουργού που τον πείθει πως ζει πάλι την παλιγγενεσία , του στέλνει στη μάπα χιλιοφορεμένα τσιτάτα (όπως αυτό του ρούσβελτ με το οποίο ο μητσοτάκης ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας) και να μην βλέπει ότι τον ΦΤΥΝΟΥΝ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ!

Είναι απλό, είναι πάρα πολύ απλό. Δώσε Έβρο στο λαό.

Εν τω μεταξύ οι  φυρερίσκοι θα κάνουν δουλειές με το κράτος (όπως έκαναν πριν), θα πάρουν για παράδειγμα κάνα  catering σε τίποτα κέντρα κράτησης για να κονομήσουν, οι φτωχοί θα είναι φτωχοί και οι πλούσιοι ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟΙ.

Άντε, ένα κείμενο από τα παλιά ( Γιάννης Ζέβγος το1936) για το 1821...

Η μεγάλη λαϊκή Επανάσταση του 1821 δεν ήταν τυχαίο και μεμονωμένο ιστορικό γεγονός. Πριν απ’ το 1821 σειρά ολόκληρη από επαναστάσεις έσπαζαν τις φεουδαρχικές σχέσεις κι’ άνοιγαν καινούργια περίοδο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η μεγάλη γαλλική επανάσταση του 1789 συγκλόνισε ολόκληρο τον κόσμο, ξαπόλησε τις συμπυκνωμένες επαναστατικές δυνάμεις και άνοιξε την περίοδο των εθνικών πολέμων και αστικοδημοκρατικών επαναστάσεων. Το 1821 βρίσκεται στη γραμμή αυτών των επαναστατικών κινημάτων, από αυτά πήρε τις οργανωτικές και ιδεολογικές αρχές και το ξέσπασμα της προκάλεσε το ενδιαφέρον των αντιμαχομένων κοινωνικών δυνάμεων σ’ ολόκληρη την Ευρώπη.

Στα χρόνια του 1821 στις μεγάλες χώρες της Ευρώπης κυριαρχούσε η αντεπανάσταση. Οι ελέω Θεού βασιλιάδες, που ενσάρκωναν την αντίδραση, είχαν συμπήξει την «Ιερή συμμαχία». Με όργανο τον χωροφύλακα της αντίδρασης τον Τσάρο και με την υποστήριξη της συντηρητικής Αγγλίας επεδίωκαν να καταπνίξουν κάθε επαναστατικό λαϊκό κίνημα, να διαιωνίσουν την τυραννική τους κυριαρχία και να κρατήσουν ακίνητο τον τροχό της ιστορίας.

Ωστόσο το επαναστατικό ηφαίστειο έβραζε στην Ιταλία και στην Ισπανία και τη στιγμή που οι βασιλιάδες της «Ιερής συμμαχίας» ήταν συγκεντρωμένοι στο Λέϊβαχ της Αυστρίας, ξέσπασε η επανάσταση και στην Ελλάδα.

Είναι φανερό πως η σημασία της ελληνικής επανάστασης δεν είχε τοπική περιορισμένη σημασία. Η επαναστατική φλόγα που άναβε στη Μολδοβλαχία και φούντωνε στην καθαυτό Ελλάδα υπήρχε κίνδυνος να μεταδοθεί σ’ όλες τις ευρωπαϊκές περιφέρειες της τουρκικής αυτοκρατορίας και να προκαλέσει δυνάμωμα του επαναστατικού κινήματος σ’ όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

πάμε για κίνημα μπαλκονιών;

Είναι σίγουρο από την πλευρά του Κλάξον ότι  πλήθος ανθρώπων διαβάζει αυτές τις μέρες ακατάπαυστα δεκάδες κείμενα. Τα πιο αιρετικά και τα πιο ενδιαφέροντα. Και καλά κάνει! Οι επόμενες βδομάδες θα είναι βαριές. Οι απαγορεύσεις μεγαλύτερες. Τα φίλτρα μας οφείλουν πια να είναι εξαιρετικά αυστηρά. Διότι μετά το πέρας του κορονοντουβρουτζά  πρέπει να είμαστε με το "κεφάλι στο λαιμό μας". Μετά αρχίζουν πολλά.

Για τώρα:

δεν ξεχνάμε τους μετανάστες/πρόσφυγες

δεν ξεχνάμε τους φυλακισμένους που δεν έχουν επισκεπτήριο

δεν ξεχνάμε και δεν ταλαιπωρούμε τους ντελιβεράδες

δεν είμαστε μαλάκες που νομίζουν ότι μετά το πέρας της "πανδημίας" όλα θα "πάνε καλά τη γλυτώσαμε"

και, κυρίως, στη σπειροειδή γραμμή της ιστορίας δεν την ξαναπατάμε: το "κίνημα των πλατειών" που είδαμε το 2009/2010 δεν θα μεταστραφεί σε "κίνημα των μπαλκονιών" τώρα! Γιατί αν αυτό συμβεί, την επόμενη φορά  που τα αφεντικά θα σημάνουν συναγερμό θα φοράμε ήδη εθελούσια βραχιολάκια.

Το Κλάξον ζητάει συγνώμη αν ακούγεται καχύποπτο καθισμένο στην άδεια προκυμαία της Μυτιλήνης. Δηλώνει πάντως ότι σε περίπτωση ύπαρξης "κινήματος μπαλκονιών" που αχνοφαίνεται στον ορίζοντα για να νομιμοποιήσει την καθολική επιβολή των καπιταλιστικών  ορέξεων στην καθημερινότητά μας, θα απαντήσει ανόρεχτα "όχι πάλι ρε παιδιά". Πάμε για άλλα καλύτερα!

ΥΓ: ένα τραγούδι για τα γενέθλια της Κλ. 

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Σύρνα;

Γράψαμε χτες στην ανάρτηση "ζώντας σ' ένα μεγάλο ψέμα" ότι μυριζόμαστε πως η επόμενη φυλακή δεν θα είναι στην Καράβα. Σήμερα στα τοπικά ειδησεογραφικά μέσα είδαμε τον Αθανασίου να το διαψεύει κατηγορηματικά. Το κεφάλαιο "Καράβα" - λέει - έχει κλείσει. Ψυλλιαζόμαστε ότι το ελληνικό κράτος θέλει να το πάει αλλού το πράγμα με τα κέντρα κράτησης. μακρυά από βλέμματα, κατοίκους, αντιδράσεις και όσο πιο παραδειγματικά γίνεται για τους πρόσφυγες/μετανάστες. Μεταξύ των προτάσεων που είχαν ακουστεί πρόσφατα ήταν και τα Τοκμάκια. Πρόταση η οποία επίσης δημιούργησε αντιδράσεις. 

Στις αρχές του μήνα  λοιπόν εμφανίστηκε στο MEGA ο πρώην υφυπουργός εξωτερικών Γιάννης Βαληνάκης για να καταθέσει την πρόταση του νησιού Σύρνα κοντά στην Αστυπάλαια. Επανέλαβε τα ίδια πριν λίγες στο πρώτο πρόγραμμα Το νησί αυτό κατοικούνταν μέχρι το 50. Τι σημασία έχει αυτό; Να τι λέει ο ίδιος: "Η ιδέα αυτή είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου. Με δεδομένο ότι κάποια μέρα οι υπάρχουσες δομές που έχουμε δεν θα αντέξουν, πρέπει να βρεθεί έτσι μία λύση. Η λύση που προκρίνεται λοιπόν είναι να βρεθεί ένα ακατοίκητο νησί, το οποίο στο παρελθόν είχε βέβαια ζωή, τη δεκαετία του ’50. Σε αυτό το νησί, υπάρχει μια στοιχειώδης υποδομή. Περαιτέρω υποδομή θα έρθει, με ξένη χρηματοδότηση. Δεν μιλάμε για ένα ξερονήσι, αλλά για ένα νησί στο μέγεθος του Καστελόριζου". 

Η Σύρνα σαν σχέδιο δεν είναι κάτι καινούργιο σύμφωνα με το ίδιο. Είχε μελετηθεί και παλιότερα υπό την πρωθυπουργία του Καραμανλή (όχι του γέρου, του άλλου). Και να, τι άλλο δήλωσε ο πρώην υφυπουργός: "Ο σκοπός του σχεδίου είναι να δράσει αποτρεπτικά. Οι άνθρωποι που θα εγκλωβιστούν εκεί, θα έχουν μόνο μία επιλογή να γυρίσουν στην πατρίδα τους. Έτσι θα δώσουν το μήνυμα σε όσους θέλουν να έρθουν στη χώρα μας ότι αυτή θα είναι η τύχη τους". 

Η γνωστή θεωρία της παραδειγματικής τιμωρίας με σκοπό την αποτροπή των υπολοίπων. Κάτι σαν αυτά που έλεγε παλιότερα ο Πλεύρης. Τους κάνεις το βίο αβίωτο και μεταφέρουν το "μήνυμα" σ' όσους έχουν μείνει πίσω... Μικρό νησί, μακρυά από βλέμματα, χωρίς αντιδράσεις από κανέναν,  πιο εύκολο να χρησιμοποιηθεί αφού έχει στοιχειώδεις υποδομές και, βεβαίως, την οικονομική στήριξη της ΕΕ. 

Φυσικά δεν μπορούμε να μαντέψουμε ή να ξέρουμε τί θα γίνει αλλά δεν μπορούμε να αποκλείουμε και τίποτα.

η κόκκινη κουκίδα στον κύκλο

#MenoumeSpiti ή #MenoumeMoria…;

Αναδημοσιεύουμε από το info war το παρακάτω κείμενο που αναφέρεται στις αντιφασιστικές διαδηλώσεις της 14ης μαρτίου στη Μυτιλήνη και στις αντιδράσεις που αυτές προκάλεσαν.

   Το περασμένο Σάββατο [ΣτΕ: 14 Μαρτίου], μία ημέρα μετά την κυβερνητική ανακοίνωση του κλεισίματος μεγάλου μέρους της αγοράς (εστίαση, διασκέδαση κοκ.) και τις συστάσεις #MenoumeSpiti, πραγματοποιήθηκαν δύο πορείες στη Μυτιλήνη. Οι αποφάσεις για την οριστική διεξαγωγή ή ακύρωσή τους πάρθηκαν την προηγούμενη ημέρα, την Παρασκευή. Οι πορείες ήταν αντιφασιστικού χαρακτήρα και κατήγγειλαν με ένταση τις πολιτικές των κέντρων κράτησης και της γκετοποίησης. Οι συγκεκριμένες πορείες δέχτηκαν κριτική από ολόκληρο το εύρος του συντηρητικού, φοβικού, πατριωτικού και εθνικιστικού φάσματος. Αυτό ήταν αναμενόμενο, θα γινόταν ούτως ή άλλως. Ωστόσο, κριτική ασκήθηκε και από ανθρώπους οι οποίοι θα στήριζαν τις πορείες αν δεν υπήρχε το ζήτημα του κοροναϊού, δηλαδή από συντρόφους και συντρόφισσες αυτού του αγώνα. Οι σκέψεις που ακολουθούν απευθύνονται σ’ αυτήν τη δεύτερη κατηγορία ανθρώπων.
Θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε σε δύο δέσμες τις συντροφικές κριτικές που ασκήθηκαν. Η πρώτη, μπροστά στον πραγματικό κίνδυνο που υπάρχει από την εξάπλωση του κοροναϊού και την απόλυτα κατανοητή ανάγκη περιορισμού της, έθετε υπό αμφισβήτηση την κοινωνική υπευθυνότητα των ανθρώπων που συμμετείχαν στις πορείες («είστε ανεύθυνοι/ες σε σχέση με τον κοροναϊό»). Η δεύτερη, σε άμεση συνάρτηση με την πρώτη, αφορούσε τις συνέπειες που θα μπορούσε να έχει για την ευρύτερη αντιφασιστική δυναμική η σύνδεση των πορειών με ζητήματα κοινωνικής ευθύνης όπως προκύπτουν από τον δημόσιο διάλογο για τον κοροναϊό («κάνετε ζημιά στο αντιφασιστικό κίνημα»). Το ζήτημα του κοροναϊού και της διαχείρισής του είναι κρίσιμο και τα κριτικά επιχειρήματα που αρθρώθηκαν ήταν σοβαρά και ακούστηκαν. Δεν τα αμφισβητώ, οπότε δεν τα επαναλαμβάνω. Το #MenoumeSpiti θεμελιώνεται επάνω σε κατανοητές ανάγκες. Ωστόσο, η ένταση με την οποία αρθρώθηκαν σε πάρα πολλές περιπτώσεις αυτά τα επιχειρήματα δείχνει μια έλλειψη πολιτικής ψυχραιμίας ή/και μια αντιληπτική απόσταση από το στενότερο πλαίσιο εντός του οποίου ελήφθησαν οι αποφάσεις των πορειών. Στο βαθμό που ισχύει αυτό, οι σκέψεις που ακολουθούν δεν αντιμετωπίζουν τα κριτικά αυτά επιχειρήματα, αλλά προσπαθούν να τα συμπληρώσουν, αποκαλύπτοντας κάποιες από τις διαστάσεις του ιδιαίτερου Λεσβιακού πλαισίου.

#MenoumeMoria

   Το πρώτο – και μέχρι σήμερα μοναδικό – εντοπισμένο κρούσμα κοροναϊού στο Πλωμάρι εμφανίστηκε σε μια συνθήκη κατά την οποία περισσότερο από το 1/4 του πληθυσμού του νησιού διαμένει στο ΚΥΤ Μόριας, είτε μέσα είτε περιμετρικά, παστωμένο σε απάνθρωπες και εξευτελιστικές συνθήκες διαβίωσης. Δηλαδή, για το 1/4 του πληθυσμού, το #MenoumeSpiti και οι συστάσεις υγειονομικής υπευθυνότητας και αποφυγής συγχρωτισμού ακούγονται ως κακόγουστο αστείο. Τα πογκρόμ εις βάρος εργαζομένων σε ΜΚΟ που προηγήθηκαν (και συνεχίζουν) έχουν οδηγήσει σε αναστολή μεγάλου μέρους της ανθρωπιστικής δραστηριότητας αυτών των οργανώσεων. Ανεξάρτητα από το πώς τοποθετούμαστε σε σχέση με τον βιοπολιτικό και τον οικονομικό ρόλο της ανθρωπιστικής βιομηχανίας, η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει επιπτώσεις στην – ήδη ανεπαρκή – κάλυψη βασικών αναγκών αυτής της πληθυσμιακής μερίδας. Καλώς ή κακώς, η κάλυψη αυτών των αναγκών δόθηκε νεοφιλελεύθερα και σχεδόν με εργολαβικό τρόπο σε ΜΚΟ και αυτή η άτακτη απομάκρυνση από το πεδίο, σε συνδυασμό με την έμφαση στην αποτροπή και την περαιτέρω υπονόμευση των πολιτικών πρόνοιας, εκθέτει τον πληθυσμό εντείνοντας τους σχετικούς κινδύνους και, επομένως, τις σχετικές ανησυχίες.
   Η 1η Μαρτίου είναι μια ημερομηνία ορόσημο για δύο λόγους. Πρώτον, ακυρώθηκε το δικαίωμα αίτησης ασύλου για τον κόσμο που εισέρχεται στη χώρα απ’ αυτήν την ημερομηνία και έπειτα. Δεύτερον, με μια αυθαίρετη απόφαση που ελήφθη σε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο βουλευτής της ΝΔ, ο περιφερειάρχης, ο δήμαρχος του Δήμου Μυτιλήνης και ο κοινοτάρχης του χωριού της Μόριας, διαμορφώθηκε ένας ιδιαίτερος διαχωρισμός μεταξύ των δύο δήμων του νησιού. Οργανώθηκαν πολιτοφυλακές στο όριο των δήμων με σκοπό τον έλεγχο των ανθρώπων που μετακινούνται από τον ένα δήμο στον άλλον και την παρεμπόδιση της μεταφοράς στο Δήμο Μυτιλήνης ανθρώπων που έφτασαν σε παραλίες του Δήμου Δυτικής Λέσβου (το ΚΥΤ Μόριας βρίσκεται στον Δήμο Μυτιλήνης). Είχε προηγηθεί ο εμπρησμός του Stage II στη Σκαμιά, όπου άλλοτε διανυκτέρευαν οι νεοαφιχθέντες μέχρι να μεταφερθούν στη Μόρια. Αυτές οι εξελίξεις είχαν ως αποτέλεσμα να σταματήσει η μεταφορά ανθρώπων στο ΚΥΤ Μόριας. Όσοι άνθρωποι φτάνουν μετά την 1η Μάρτη στον Δήμο Μυτιλήνης διαμένουν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς κράτησης είτε στο λιμάνι είτε σε ένα μεταγωγικό πλοίο, ενώ όσοι φτάνουν στον Δήμο Δυτικής Λέσβου διαμένουν υπαίθρια σε διάσπαρτες ομάδες σε περιοριστική αστυνομική ή λιμενική φύλαξη, ενίοτε και με την παρουσία της Frontex. Σε κάποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να προσεγγίσουμε τους νεοαφιχθέντες, ενώ σε άλλες όχι. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να τους προσεγγίσουν εργαζόμενοι και εθελοντές των ΜΚΟ, παρά μόνο η Ύπατη (η Ύπατη δεν εντάσσεται στις ΜΚΟ). Στα σημεία που επιτρέπεται η προσέγγιση, είναι εμφανείς η έλλειψη μέριμνας γι’ αυτούς τους ανθρώπους και η έκθεσή τους σε ποικίλους κινδύνους (έχουν στηθεί λίγες σκηνές και πολλοί κοιμούνται έξω στο κρύο, η τροφοδοσία τους σε φαγητό είναι ανοργάνωτη, δεν υπάρχουν τουαλέτες και είδη πρώτης ανάγκης, δεν μπορούν να φορτίσουν τα κινητά τους και να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους, δεν είναι ενημερωμένοι, δεν έχουν παροχές υπηρεσιών υγείας, κοκ.).
   Άραγε, πόσο εύκολα τηρείται το #MenoumeSpiti όταν από το παράθυρό σου κοιτάζεις δίπλα στο σπίτι σου τη μαζική εξαθλίωση; Το ερώτημα δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που θα έκλειναν τα παντζούρια, αλλά σε ανθρώπους που έχουν καταγγείλει επανειλημμένως τη συνθήκη αορατότητας αυτών των ανθρώπων. Υπό τις συνθήκες που περιγράφω, η ευκολία απάντησης του ερωτήματος #MenoumeSpiti ή όχι αρχίζει να περιορίζεται, το δίλημμα αρχίζει και αποκτά άλλη βιωματική ένταση, το ζήτημα της δημόσιας υγείας, πλέον, παύει να τίθεται αμιγώς με όρους ατομικής και κοινωνικής ευθύνης, από τη μια, και με όρους κυβερνητικών μέτρων ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας, από την άλλη. Η παράμετρος της μαζικής εξαθλίωσης «στη γειτονιά» μπασταρδεύει την ευκρίνεια των παραπάνω όρων. Οι αποφάσεις των πορειών πάρθηκαν ακριβώς πάνω στην αντίφαση που δημιουργείται μεταξύ της απόλυτα κατανοητής παραίνεσης #MenoumeSpiti και της εξίσου σοβαρής πραγματικότητας #MenoumeMoria (#DenExoumeSpiti). Έτσι, η δύσκολη απόφαση για τις πορείες δεν ελήφθη από ανθρώπους κοινωνικά ανεύθυνους, αλλά από ανθρώπους οι οποίοι βιώνουν αυτήν την αντίφαση. Ωστόσο, παραμένει ένα ερώτημα: Γιατί πορείες; Γιατί μαζική συνάθροιση; Εδώ χρειάζεται μια σύντομη ανασκόπηση.

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020


Ζώντας σ' ένα μεγάλο ψέμα

Είναι γεγονός. η ελληνική επικράτεια μπήκε σε καραντίνα. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε. Προσέξτε: ανακοίνωσε! Απλά κι αναίμακτα ότι "μπαίνουμε στο γύψο". Μας θυμίζει κάτι η φράση;

Το μείγμα είναι γνωστό: ο κ. πρωθυπουργός  τα είπε: Φόβος, θανατολαγνεία, (μην γίνουμε ιταλία), κόμπιασμα στη φωνή, καθήστε καλά μη σας πάρει ο διάολος κι άλλα τέτοια.

Το κλάξον όμως έχει μια απορία: Μα καλά, μετά το "έπος του Έβρου" (εδώ γελάμε), μετά τα μεγαλειώδη περί "ατομικής ευθύνης" και τα fake news των διοδίων, μετά τους "τόσους ανεύθυνους που διαδηλώνουν" (όπως οι γιατροί που αρνήθηκε προχτές να δεχτεί το υπουργείο υγείας), μετά την ουσιαστική άφεση των μαυραγοριτών να αισχροκερδήσουν (πού είναι η διατίμηση οέο:), μετά από όλα αυτά το πρόστιμο στους απείθαρχους θα είναι μόνο 150 ευρά:

Παρεμπιπτόντως, μυριζόμαστε πως η επόμενη φυλακή δεν θα είναι στην Καράβα.